تجمع حامیان فلسطین مقابل کاخ سفید با شعار «فلسطین آزاد»

به گزارش نوداد ، با افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی در حملات نظامیان صهیونیست، هزاران معترض حامی فلسطین روز شنبه در پایتخت آمریکا تجمع کرده و با حضور مقابل کاخ سفید شعارهایی از جمله «فلسطین آزاد» را سر دادند.

در شرایطی که بمباران غزه به دست رژیم صهیونیستی ادامه دارد، یک معترض به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنچه امروز رخ می‌دهد، غیر قابل پذیرش و گذاشتن پا فراتر از حد است. این بسیار ناراحت‌کننده است؛ ما شاهد کشته شدن مردم به دست ارتشی هستیم که کشورمان آمریکا حامی آن است.»

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی به دست گردان‌های القسام که شاخه نظامی گروه مقاومت حماس است، آمریکایی‌ها بارها در سراسر ایالات متحده به حمایت از فلسطینی‌ها تجمعاتی برگزار کرده‌اند. بمباران نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی بیش از ۲۲۰۰ کشته بر جای گذاشته است و اکثر آنها غیرنظامی بودند.

تل‌آویو به بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن شمال غزه دستور خروج داده و انتظار می‌رود هر لحظه عملیات زمینی خود را علیه این منطقه تحت محاصره آغاز کند. گروه‌های حقوق بشری هم تاکید دارند که این مساله فاجعه انسانی غزه را وخیم‌تر خواهد کرد. رژیم صهیونیستی همچنین غذا، آب و برق غزه با جمعیت ۲.۴ میلیون نفری را قطع کرده است. همچنین درگیری‌ها در کرانه باختری اشغالی طی روزهای گذشته منجر به شهادت ۵۳ فلسطینی شده است.

احمد عابد، یکی از معترضانی که در مرکز شهر واشنگتن با پرچم‌های فلسطین حضور داشت، گفت: «ای کاش همه ما می‌توانستیم کاری انجام دهیم، کاش می‌توانستیم جنگ را متوقف کنیم، فقط جنگ را متوقف کنیم.» او در مورد نوار غزه تحت محاصره هم گفت: «آنها در زندان هستند.»

پلاکاردهایی که حامیان فلسطین در دست داشتند، شامل پیام‌هایی مانند «به اشغال پایان دهید» و «آتش‌بس اکنون» بود.

همچنین در نیویورک که بزرگترین جمعیت یهودی جهان را دارد، صدها تن روز جمعه در بروکلین در همبستگی با فلسطینی‌ها علیه تهاجمات رژیم صهیونیستی با بنری که روی آن نوشته شده بود «یهودیان می‌گویند نسل‌کشی علیه فلسطینیان را متوقف کنید» تجمع کردند.

یهودیان نیویورکی دچار دودستگی شده‌اند؛ برخی‌ها از رژیم صهیونیستی می‌خواهند از خود «دفاع» کند و برخی دیگر به طور فزاینده‌ای درباره نسل‌کشی فلسطینیان هشدار می‌دهند.

در همین حال رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که در سوی دیگر ایالات متحده، بیش از ۱۰۰۰ تظاهرکننده حامی فلسطین روز شنبه در لس‌آنجلس راهپیمایی کردند. ویدئوهایی هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که لحظات پرتنشی را بین حامیان فلسطین و طرف مقابل نشان می‌دهد.

 

اخبار دیگر

سازمان آگهی

پربازدید ترین ها

برگزیده ها

در لحظه